Nakon čestih Googlovih promena algoritama i debata o tome šta je bilo, šta će biti, šta bi moglo biti i da li će biti i da li je uopšte i bilo… postavljaju se i različita pitanja o tome koje su to sada “poželjne” SEO tehnike. Ipak, ma šta Google radio i menjao, jedna stvar ostaje nepromenjiva – stara škola SEO-a je stvarno stara.
Pa, ako se tako šta izgovori, postavlja se i logično pitanje šta onda raditi ako dosadašnje linkbilding tehnike ili on-page optimizacije više nisu dovoljne za dobro rangiranje sajta. Kome ili čemu se okrenuti, ili šta raditi da se sajt dobro pozicionira?
Odgovor staje u dve reči – Content Marketing. Ili u prevodu i najjednostavnije moguće – kvalitetan sadržaj koji PRIVLAČI PAŽNJU i utiče na svest o nekom brendu ili proizvodu. Poenta je PRIVUĆI kvalitetom, a onda na scenu stupa Social Media Marketing i tehnika „word-of-mouth“ koja najefikasnije širi vesti, informacije… o…
Content Marketing je jedna od „grana“ marketinga koja je neinvazivna u smislu da ne dosađuje kao što to čine tradicionalne marketinške metode koje se baziraju na skretanje pažnje ljudi SA NEČEGA ŠTO ŽELE DA RADE na nešto ŠTO NEKO ŽELI DA RADE. Kada se radi kako valja, Content Marketing je moćan, a možda i najvažniji SEO alat koji treba koristiti.
Da li su blogovi stvarno moćni?
Blogovi su kamelj temeljac jedne dobre Content Marketing strategije. Lični blogovi se već mogu smatrati i novom književnom vrstom, a o značaju korporativnih blogova da i ne govorimo. Jer biznisu daje šansu da se približi ljudima, detaljnije i sveobuhvatnije im se obrati, ali i prijemčljivije i ličnije. Pa klijenti vole da čitaju korporativne blogove ako u njima mogu naći korisne informacije. I ne samo da vole da ih čitaju, već ih rado i dele sa prijateljima pa se vraćamo do tehnike „word-of-mouth“.
Blogovi koji se smatraju dobrim imaju zajedničke sledeće osobine:
- imaju dosta „mesa“ – metaforičnost za dužinu teksta koji bi trebalo da ima oko 1000 reči
- autoritativni su jer ne nude sadržaj koji su drugi već hiljadu puta pre njih „prežvakali“ – dakle: novo, sveže, originalno
- redovno se obraćaju čitaocima, recimo jednom nedeljno
- nude mogućnost interakcije pozivajući čitaoce da direktno učestvuju u „pisanju“ – u smislu komentara, predloga, pitanja…
Samo pisanje ovakvih tekstova je već jedan veliki korak napred ka poboljšanju kvaliteta sajta sa SEO aspekta, jer pretraživači (bar tako tvrde, a mi ćemo im verovati) umeju i žele da prepoznaju originalan i kvalitetan tekst, sadržaj…
„Fotošopovanje“ blogova – da ili ne?
Ipak, iako jeste činjenica da je dobar tekst broj jedan u svemu, ne smeju se zaboraviti ni „tradiocionalne“ metode optimizacije koje i dalje pomažu da se blog što bolje optimizuje za neku određenu ključnu reč koju „gađate“. Tu se, naravno, misli na dobre optimizacije:
- naslova bloga
- URL-a
- samog teksta u smislu pravilnog rasporeda ključnih reči
- pisanje intrigantnog description-a koji će privući pažnju čitalaca
I, naravno, svako preterivanje u smislu preoptimizovanosti ima negativne posledice, jer je prirodnost srž svega pa ako ste do sada imali običaj da „fotošopujete“ tekstove, menjajte „filtere“ pod hitno!
Društvene mreže – ipak utiču na SEO?
Iako se govorilo da društvene mreže baš i nemaju nekog velikog uticaja na SEO, ipak se u poslednje vreme čuju glasovi koji govore drugačije. Iako još uvek nema baš preciznih mehanizama kojima bi se ti uticaji merili, činjenica je da društvene mreže i socijalni život na njima zbog obima moraju imati uticaj.
Evo i nekih informacija kako socijalne mreže utiču ili mogu uticati na SEO:
- pomažu da se sadržaj brže indeksira
- pomažu da se sadržaj brže deli
- povećavaju i ubrzavaju društvena povezivanja
Ipak, da bi uopšte počeli i ušli u svet društvenih mreža i socijalizovali se, prvo morate imati šta da ponudite! Da, kvalitetan tekst, sadržaj, video materijal, fotografije… Možete vi na svojim društvenim stranicama deliti i sadržaje drugih proizvođača, autora… ali pre svega morate imati svoj originalan sadržaj. Ono nešto po čemu će vas ljudi prepoznavati, pamtiti, preporučivati prijateljima… Ono nešto zbog čega će se glave ljudi okretati za vama i ka vama.
A to nešto je pre svega dobar i kvalitetan sadržaj koji nudi odgovore, podatke, savetuje, pomaže u rešavanju problema, opisuje i „razgovara“ sa svojim klijentima. I „sluša“ ih, pa na osnovu tih razgovora kreira i sadržaje i proizvode i usluge… Samo na taj način se na prirodan i potpuno iskren i realan način gradi autoritet nekog brenda i povećava zainteresovanost, širi vest, deli vest i, između ostalog, i povećava broj poseta na sajtu.
Ako ukombinujete elemente koje imaju dobri blogovi i pravilne tradiocionalne metode optimizacije, dobićete i dobar i kvalitetan sadržaj. Pod uslovom da prvo umete da pišete! A ako to umete i primenili ste ovo o čemu sam vam govorila, onda je došlo vreme za vaš javni nastup na drušvenim mrežama! A za što bolje učinke na društvenim mrežama morate imati i spremnu dobru marketinšku strategiju za svaku društvenu mrežu ponaosob, jer se razlikuju. Vodite računa i o aktivnostima svojih klijenata, kada su najaktivniji na nekoj mreži da biste u to vreme objavljivali sadržaje. Na internetu ima servisa koji vrše takve analize, poput Tweriod (http://www.tweriod.com/ ) koji to radi za Twitter. Ali, uvek vodite računa da ne preterate u samopromociji jer je to jedan od najefikasnijih načina da ljude odbijete od sebe.
Pa, samo zamislite razgovor sa nekim koji izgleda ovako: „I, tako, JA…“, „I, onda, JA…“, „JA…“, „Da, JA…“, „I JA da ti kažem…“, „JA ću da ti objasnim…“
Da li je to dijalog ili monolog? A šta su društvene mreže – druženje i povezivanje sa ljudima ili sa samim sobom?
Dakle, prirodnost, balans, ne plašite se da spomenete i svoju konkurenciju, da podelite korisne linkove i drugih ljudi jer će vaši klijenti to ceniti. U krajnjoj liniji, na taj način im i pokazujete da ste sigurni u sebe i svoj kvalitet.
Za kraj da zaključim da su Content Marketing i SEO postali gotovo nerazdvojni elementi jer dobrim sadržajem privlačite ljude na vaš sajt bez nekog velikog SEO napora u smislu, recimo, angažovanja neke skupe agencije da vam optimizuje sajt. Umesto takvih agencija, bolje angažujte dobrog pisca!